طراحی کفی اختصاصی

طراحی کفی اختصاصی خرم آباد (لرستان)

طراحی کفی های مناسب و اختصاصی از دیگر خدمات کلینیک ارتوپدی فنی پپویا طب می باشد.

پا یکی از مهم ترین ارگان های بدن می باشد که نقش اساسی در سلامت کل بدن دارد. در طول روز فشارها و نیروهای زیادی از زمین به پاها، مفاصل و ستون فقرات وارد می شود. پای سالم موجب تحرک بیشتر، شادابی و نشاط فرد شده، می تواند سلامت قلب، ریه و سایر اعضای بدن را به همراه داشته باشد. پای مصدوم باعث ایجاد درد، انتقال نامناسب فشار روی مفاصل زانو- لگن، ستون فقرات و لنگیدن می شود. این موضوع موجب کاهش فعالیت روزانه و متعاقب آن، افزایش وزن و در نهایت بروز بیماری های قلبی، عروقی و آسیب رسانی به اندام ها خواهد شد.

شکل ظاهری پاها نقش زیادی در سلامت و زیبائی پا ایفا می نماید، بنابراین ناهنجاری های انگشتان و غیر طبیعی بودن قوس های کف پا می تواند باعث وارد آمدن فشارهای غیر قرینه به قسمت هایی از پا شود. در نتیجه، زخم، تاول، میخچه، اختلال در راه رفتن و ساییدگی های غیرطبیعی کفش را به همراه خواهد داشت.

پیشنهاد مطالعه
اسکن استاتیک کف پا خرم آباد (لرستان)

انواع کفی طبی

دو دسته کلی از انواع کفی ها وجود دارند، نوع اول کفی های پیش ساخته ای هستند که به صورت عمومی، برای افراد مختلف فقط با توجه به سایز پا ساخته می شوند. این نوع کفی ها در اغلب داروخانه ها و فروشگاه های کفش طبی یافت می شوند.

نوع دوم که نسبت به کفی های پیش ساخته علمی تر و البته کمی گران تر هستند، کفی های اختصاصی ساخته شده وی‍‍‍‍ژه پای هر فرد است که توسط متخصص ارتوپدی فنی به صورت سفارشی ساخته می شود.

نقش کفی در سلامت

کفی های طبی ناهنجاری های موجود در کف و ‌مچ پا را اصلاح می کنند. این کفی ها با حمایت از قوس های کف پا و تقسیم نیروهای وارده از زمین به پاشنه و پنجه می توانند در تسکین درد و خستگی در کف پا، مچ پا،‌ زانوها، ‌لگن و ستون فقرات نقش تاثیرگذاری ایفا کنند.

چرخش پاشنه یکی از عوارض صافی کف پا است که بسته به سن و وزن فرد شدت می یابد. وقتی که مچ پا چرخش پیدا می کند در عملکرد طبیعی عضلات، تاندون ها، لیگامان ها، استخوان ها و مفاصل پایین تنه اختلال ایجاد می کند،‌ که این اختلال می تواند به احساس ناراحتی و درد در این نواحی منجر شود.
کفی های طبی با حمایت و اصلاح وضعیت پاشنه پا، از چرخش بیش از اندازه مچ پا جلوگیری نموده و در نتیجه از ناراحتی اسکلتی عضلانی جلوگیری می نمایند.

پیشنهاد مطالعه
اسکن پا خرم آباد (لرستان)

کفی های اختصاصی ساخته شده برای افراد، نسبت به کفی های عمومی تاثیر بیشتری در اصلاح و درمان عارضه موجود داشته و ‌احساس بهتری در فرد ایجاد می کنند.

روش های اندازه گیری و طراحی کفی اختصاصی

چنانچه پیش تر اشاره شد،‌ کفی های طبی اختصاصی، به طور وی‍‍ژه با توجه به خصوصیات کف پای هر فرد طراحی می گردند. برای این منظور دو روش وجود دارد. یکی از این روش ها قالب گیری و دیگری استفاده از دستگاه های اندازه گیری نیرو و فشار کف پا به صورت ایستا و پویا می باشد.

روش قالب گیری

از بین روش های مختلف برای قالب گیری، روش قالب گیری با باند گچی در کلینیک های ارتوپدی فنی عمومیت بیشتری دارد. متخصص می تواند در سه حالت مختلف از پای فرد قالب تهیه کند. این سه حالت به ترتیب درحالت تحمل وزن، نیمه تحمل وزن، بدون تحمل وزن می باشند. بعد از تهیه قالب از پای فرد،‌ بسته به نیاز فرد کفی هایی از جنس های متفاوت (سیلیکونی-چرمی-ترموپلاستیک و فومی) به صورت دستی تهیه می گردد.

پیشنهاد مطالعه
مشاوره اسکن کف پا خرم آباد (لرستان)

انواع روش های اسکن

اسکن ایستا : تهیه اسکن از پا در در حالت ایستاده،‌ تصویری از کف پا در حال تحمل وزن بدن به دست می دهد.

اسکن دینامیک : مزیت اسکن (اندازه گیری فشارکف پا بصورت پویا) درحال حرکت این است که اندازه گیری فشار کف پا در حین راه رفتن اطلاعات علمی و دقیق تری از نحوه توزیع فشار در هنگام راه رفتن بدست می دهد و قابلیت نمایش حرکت پاها را به صورت لحظه ای و در طول سیکل راه رفتن دارد. از این رو و در حال راه رفتن اطلاعات دقیق تری از کف پای فرد برای طراحی کفی مناسب در اختیار می گذارد.
بعد از تهیه اسکن از کف پا، کفی اختصاصی با نرم افزار طراحی کفی طبی به طور دقیق توسط متخصص ارتوپد فنی طراحی شده و کفی با دستگاه CNC ،‌ تراش داده می شود.

پیشنهاد مطالعه
اسکن پا خرم آباد (لرستان)

توصیه ما به افرادی که به دنبال پیشگیری از آسیب، حذف درد و اصلاح انحرافات ساختاری اندام خود هستند؛ استفاده از کفی های طبی اختصاصی است که برای هر بیمار به صورت جداگانه طراحی و تولید می شود.

پوشیدن کفش طبی و یا استفاده از کفی طبی اختصاصی که توسط کارشناس ارتوپدی فنی وی‍ژه هر فرد ساخته می شود و استفاده صحیح از آن می تواند باعث کنترل فشارهای غیر قرینه روی پا شود و در نهایت از درد، خستگی، زخم و مشکلات بعدی جلوگیری نماید.

جهت انجام خدمت و مشاوره رایگان لطفا به بخش تماس سایت مراجعه نمایید و تماس حاصل فرمایید.

مرکز ارتوپدی فنی خرم آباد

مرکز ارتوپدی فنی لرستان

تماس با کلینیک تخصصی ارتوپدی فنی پویا طب

پیام بگذارید