نقص عضو و کرونا

احتمال زیاد ابتلای افراد نقص عضو به بیماری کرونا

نقص عضو و کرونا

نقص عضو و کرونا : در کل افردی که توان و مقاومت ندارد آماده ابتلا به بیماری کرونا یا همان کووید 19 هستند . همچنین افردی هم که عضوی از بدنشان را از دست داده و باتوجه به اینکه کدام عضو قطع شده باشد ، قاعدتا بدنشان برای دریافت یکسری عفونت‌ها آماده و مستعد است مثلا شخصی  که طحال ندارد زیرا طحال ، خودش بخشی از سیستم دفاعی بدن می باشد و ویروس کووید19 هم به علت ضعف و ناتونی سیستم سلولی ، می‌تواند به بدن حمله کند ، ولی چون شایع‌ترین عوارضی که ایجاد می‌کند عوارض ریویمی باشد که میکروب‌هایی اضافه می‌شوند و ذات‌الریه یا پنومونی ایجاد می‌کنند، به همین خاطر میکروب‌هایی که ذات‌الریه ایجاد می کند ، در کسانی که طحال ندارند شایع‌تر است، ولی افردی که آپاندیس و لوزه ، کیسه صفرا ندارند ، استعداد ابتلاء خاصی به کرونا را ندارند.

پیشنهاد مطالعه
بریس زانو

استفاده خانم ها از مواد ضد عفونی کننده 

در این مورد مواردی از بیماران بستری شده داشته ایم که سابقه مصرف زیادخانم ها از مواد شوینده و ضد عفونی کننده داشتند و ابتلای اینها به بیماری کرونا بستگی به شدت علایم موجود دارد و خیلی به طور مطلق نمی‌شود گفت که اگر وایتکس مصرف کرده اند حتما کرونا یا عفونت‌های دیگر نیست ، ولی اگر فردی احساس تنگی نفس ، تب و سرفه‌های خلط دار  را نداشته باشد و سرفه‌ها هم در حد خارش باشند می‌تواند از داروهای حساسیتی نیز استفاده کند و اگر مشکل حاد و جدی نباشد با مصرف ۲ یا ۳ روز دارو برطرف می‌شود.

نگاهی بر آمار مرگ و میر از بیماری کرونا

طبق پژوهش ها و بررسی های صورت گرفته در کل دنیا ، بیشترین مرگ و میر مربوط به افرادی می باشد که بیماری‌های مزمن ریوی قلبی و عروقی دارند ، ولی کسانی که دارای بیماری  آسم هستند ، اگر طبق روال معمول ،تنگی نفس و سرفه را دارند، ممکن است به خاطر همان بیماری زمینه‌ای آسم باشد ، که توصیه می‌شود از داروهایشان استفاده کنند . چرا که یکی از شایع‌ترین علل حمله آسم، در واقع عدم مصرف کامل و صحیح دارو ها است. ولی اگر به بیماری این افراد،سرفه خلط دار و تنگی نفس اضافه شود ، چون این ها آماده دریافت عوارض هستند، بهتر است جهت بررسی بیشتر به مراکز درمانی و بهداشتی مراجعه کنند.

پیشنهاد مطالعه
پروتزهای اندام فوقانی

انتقال  ویروس کرونا از طریق گوارش و خوراکی نیست، بلکه از راه تنفسی و از راه تماس با ترشحات است ، ولی اگر محصولات لبنی محلی هم استفاده می‌کنیم ممکن است به تب مالت، که بیماری عفونی است مبتلا شویم و ارتباطی با کرونا ندارد ولی باید در مصرف آنها نیز هم دقت کرد.

بیمارانی که لوپوس دارند، چون داروهایی می‌گیرند سیستم ایمنی را ضعیف می‌کند و نقص ایمنی ایجاد می‌کند و به خصوص روی ایمنی سلولی نیز تاثیر دارد که دفاع بدن در مقابل ویروس است، اینها اماده هستند به مبتلا شدن به عفونت‌های ویروسی و کرونا که باید خیلی بیشتر از افراد عادی احتیاط کنند و مراقب باشند.

پیشنهاد مطالعه
ویژگی های پروتز زیر زانو مناسب

بیمارانی که بستری می‌شوند در دوره درمانشان ، داروی ضد ویروسی که موجود است و بیشترین تاثیر را داشته ، طبق آخرین دستورالعمل کشوری ، به مدت ۷ تا ۱۴ روز  دارو را دریافت می‌کنند.
تجویز دارو برای بیماران طبق شرایط بیمار تصمیم‌گیری می‌شود و افرادی که به صورت سرپایی درمان می شوند و دارو دریافت می‌کنند، معمولاً ۵ روز است . ولی اگر بعد از ۵ روز علائمی بیماری بروز و تشدید شود و تنگی نفس شدید به وجود بیاید، ممکن است که حتی به بستری و درمان‌های بیمارستانی هم نیاز باشد.
اشخاصی که واقعا مورد پزشکی داشته باشند، باید به مراکز درمانی مراجعه کنند ، ولی با کلی احتیاط و توصیه می‌شود مخصوصاً مراجعه به مطب‌ها حتماً با دستکش و ماسک باشد و قبل و بعد از پوشیدن دستکش و درآوردن ماسک ، حتما با آب و صابون بشویند و با الکل، ضدعفونی کنند.

پیشنهاد مطالعه
بهبودی سرعت افرادی که زیر زانو خود پروتز دارند

جهت انجام خدمت و مشاوره رایگان لطفا به بخش تماس سایت مراجعه فرمایید.

مرکز ارتوپدی فنی خرم آباد 

مرکز ارتوپدی فنی لرستان

تماس با کلینیک تخصصی ارتوپدی فنی پویا طب

 

پیام بگذارید