پروتز های زیر زانو

چه عواملی به بهبودی سرعت افرادی که دارای پروتز زیر زانو اند کمک می کنند؟

یکی از وسیله هایی که توسط افراد قطع عضو  مورد استفاده قرار می گیرد پروتز زیر زانو می باشد.  انواع مختلف این وسیله در اختیار افراد قرار می گیرد. قبل از استفاده از این پروتزها، بیماران باید اطلاعات کافی را در رابطه با استفاده از این تجهیزات را به دست آورند.

محافظت و نگهداری از اندام قطع شده پس از عمل جراحی و استفاده از پروتز زیر زانو، بسیار مهم است. اگر لباس خاص یا بندی برای استفاده به شما داده شده است، باید به طور درست  و دقیق از آن استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه
هدف استفاده از آتل یا اسپلینت چیست؟

تنها ضربه ای کوچک موجب باز شدن زخم و بخیه می شود. اگر این اتفاق بیفتد، روند بهبودی شما را چندین هفته یا حتی چند ماه،عقب می اندازد. علاوه بر آن، در برخی از موارد ممکن است به جراحی دیگری، نیاز باشد.

خطر قطع عضو را چگونه از خود دور کنیم؟

اگر سیگار می کشید، باید آن را ترک کنید. مصرف دخانیات با عوارض زیادی همراه است. این موارد شامل مشکل در بهبود استخوان ها، مشکل در ترمیم زخم، درد و حتی آرتریت و بیماری قلبی و ریه است.

گاهی اوقات خطرات جراحی بسیار زیاد است؛ به همین دلیل بسیاری از پزشکان تا زمانی که بیمار استعمال دخانیات را ترک نکند از قطع عضو و استفاده از پروتز زیر زانو، جلوگیری می کنند. تغذیه مناسب و مدیریت بیماری های مزمن، به خصوص دیابت نیز از عوامل موثر در سلامتی و دوری از قطع عضو است.

پیشنهاد مطالعه
شکسته شدن مچ دست

همراه بودن با بیمارها

بهبودی فرد یک فرآیند در حال انجام است و در افراد مختلف متفاوت نیز می باشد. چند مرحله در مسیر بهبود یک فرد وجود دارد و هرکدام از افراد، چالش های سخت و دشواری را پشت سر می گذارند و برای بهبود به استراتژی های مختلف مقابله ای نیاز دارند.  بسیاری از مردم احساس می کنند، صحبت با یک مشاور یا دوستان و خانواده به کاهش پریشانی عاطفی کمک می کند.

بیمارانی که تحت عمل جراحی قطع عضو قرار می گیرند در تنظیم تغییرات در بدن، در صورت از بین رفتن اندام مربوطه و استفاده از پروتز زیر زانو ، به کمک نیاز دارند.  این بیماران باید مورد تشویق قرار بگیرند. همچنین بایستی فرصتی برای ابراز احساس اندوه ، اضطراب ، عصبانیت و افسردگی داشته باشند و به آنها در جهت دستیابی به سلامت روحی و کاهش ناراحتی ناشی از معلولیت خود، حتما راهنمایی داده شود.

پیشنهاد مطالعه
ترس ازکرونا باعث قطع عضو برخی دیابتی‌ها شد

 

جهت انجام خدمت و مشاوره رایگان لطفا به بخش تماس سایت مراجعه فرمایید.

مرکز ارتوپدی فنی خرم آباد 

مرکز ارتوپدی فنی لرستان

تماس با کلینیک تخصصی ارتوپدی فنی پویا طب

پیام بگذارید