قدم زدن صحیح

قدم زدن صحیح به کمک پروتز

نحوه قدم زدن با پروتز

چگونه با کمک پروتز می توان شروع به قدم زدن کرد ؟ از دست دادن یکی از اعضای بدن به طور ناگهانی مثل یکی از پاها یا دست در طی یک حادثه، اتفاقی است که باعث تغییر زندگی شما می شود  و طبیعتاً پذیرش آن برای شخصی که دچار نقص عضو شده است؛ دشوار  و دردناک خواهد بود. فردی دچار نقص عضو نه تنها باید با  مشکلات روحی و عاطفی و مسائل همراه با نقص عضو، دست و پنجه نرم کند و با ان ها کنار بیاید؛ بلکه باید یاد بگیرد که دوباره راه برود.

وجود انگیزه برای بلند شدن و تلاش جهت گام برداشتن در مسیر توانبخشی و راه رفتن دوباره کار  سخت و مشکلی است؛ اما فراموش نکنید که درمان طب فیزیکی باید در اولین زمان ممکن شروع شود. چرا که فرد باید تورم عضو را به حداقل برساند و قوای خود را حفظ کند.

پیشنهاد مطالعه
ویروس کرونا چیست؟ علائم بیماری، نحوه انتقال و روند شیوع

در هر حال قدم زدن با پروتز سخت به نظر برسد؛ اما کاری است که باید انجام شود. در این مطلب اطلاعاتی در رابطه با مراحل یادگیری قدم زدن با پای پروتزی آورده شده است در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

پاهای پروتزی 

وسایلی کمک حرکتی پنوماتیک برای افرادی که درگیر نقص عضو هستند در نظر گرفته می‌شود که دربرخی موارد شامل عصاهای زیر بغل می شود. هدف استفاده از وسایل کمک حرکتی این می باشد که شما را به راه رفتن به کمک میله‌های موازی یا عصاهای زیر بغل یا انداختن وزن خود بر پای پروتزی عادت دهد.

پیشنهاد مطالعه
بریس زانو

اگرچه این احتمال وجود دارد که قدم زدن با پروتز، پروسه‌ای نسبتاً زمان بر باشد؛ اما فراموش نکنید که در حالی که میله‌های موازی را با دست می‌گیرید؛ در ابتدا خود را با  انداختن وزن بر پروتز جدید و ایستادن آشنا کنید.

یادگیری نحوه ایستادن همراه با پروتز

از راه های یادگیری نحوه ایستادن با پاهای پروتزی جدید این است که خود را با کمک دو دست به پیشخوان آشپزخانه یا صندلی یا دو میله موازی نگه دارید و وزن خودتان را  فقط یک بار بر پای پروتزی و یک بار بر هر دو پا بیندازید. و سپس فقط از یک دست خود استفاده کنید  و مجدداً استفاده از چند انگشت را امتحان کنید. در نهایت باید بدون کمک میله یا وسایل حمایتی بر پای خود بایستید.

پیشنهاد مطالعه
ارتوزها

شروع یادگیری قدم زدن با پای پروتزی

هنگامی تمرین های یادگیری قدم زدن با پای پروتزی شروع می شود که به ایستادن با پای پروتزی عادت کرده باشید . تمرین های قدم زدن با پروتز شامل نگه داشتن دو میله موازی یا عصا یا  هر وسیله حمایتی مشابه با دو دست است. شما باید وزن خود را بر پا بیاندازید و پای پروتزی را به یک سمت بکشید و وزن خود را بر آن قرار دهید.

سپس باید پای دیگر خود را به سمت پای پروتزی برده و این مراحل را برای چندین بار تکرار کنید. تعداد تکرار حرکت ها توسط متخصص طب فیزیکی مشخص می‌شود. مثل یادگیری ایستادن بر پای پروتزی، یادگیری قدم زدن با پروتز را تا جایی انجام دهید که بدون کمک وسایل حمایتی این کار را انجام دهید.

پیشنهاد مطالعه
احتمال زیاد ابتلای افراد نقص عضو به بیماری کرونا

اگر در مورد قدم زدن صحیح به کمک پروتز سوالی دارید در قسمت دیدگاه ها ارسال کنید.

جهت انجام خدمت و مشاوره رایگان لطفا به بخش تماس سایت مراجعه فرمایید.

مرکز ارتوپدی فنی خرم آباد 

مرکز ارتوپدی فنی لرستان

تماس با کلینیک تخصصی ارتوپدی فنی پویا طب

پیام بگذارید