نقص عضو و کرونا

احتمال زیاد ابتلای افراد نقص عضو به بیماری کرونا

نقص عضو و کرونا

نقص عضو و کرونا : در کل افردی که توان و مقاومت ندارد آماده ابتلا به بیماری کرونا یا همان کووید 19 هستند . همچنین افردی هم که عضوی از بدنشان را از دست داده و باتوجه به اینکه کدام عضو قطع شده باشد ، قاعدتا بدنشان برای دریافت یکسری عفونت‌ها آماده و مستعد است مثلا شخصی  که طحال ندارد زیرا طحال ، خودش بخشی از سیستم دفاعی بدن می باشد و ویروس کووید19 هم به علت ضعف و ناتونی سیستم سلولی ، می‌تواند به بدن حمله کند ، ولی چون شایع‌ترین عوارضی که ایجاد می‌کند عوارض ریویمی باشد که میکروب‌هایی اضافه می‌شوند و ذات‌الریه یا پنومونی ایجاد می‌کنند، به همین خاطر میکروب‌هایی که ذات‌الریه ایجاد می کند ، در کسانی که طحال ندارند شایع‌تر است، ولی افردی که آپاندیس و لوزه ، کیسه صفرا ندارند ، استعداد ابتلاء خاصی به کرونا را ندارند.

پیشنهاد مطالعه
ویروس کرونا، شایعات و واقعیاتی که باید بدانیم

استفاده خانم ها از مواد ضد عفونی کننده 

در این مورد مواردی از بیماران بستری شده داشته ایم که سابقه مصرف زیادخانم ها از مواد شوینده و ضد عفونی کننده داشتند و ابتلای اینها به بیماری کرونا بستگی به شدت علایم موجود دارد و خیلی به طور مطلق نمی‌شود گفت که اگر وایتکس مصرف کرده اند حتما کرونا یا عفونت‌های دیگر نیست ، ولی اگر فردی احساس تنگی نفس ، تب و سرفه‌های خلط دار  را نداشته باشد و سرفه‌ها هم در حد خارش باشند می‌تواند از داروهای حساسیتی نیز استفاده کند و اگر مشکل حاد و جدی نباشد با مصرف ۲ یا ۳ روز دارو برطرف می‌شود.

نگاهی بر آمار مرگ و میر از بیماری کرونا

طبق پژوهش ها و بررسی های صورت گرفته در کل دنیا ، بیشترین مرگ و میر مربوط به افرادی می باشد که بیماری‌های مزمن ریوی قلبی و عروقی دارند ، ولی کسانی که دارای بیماری  آسم هستند ، اگر طبق روال معمول ،تنگی نفس و سرفه را دارند، ممکن است به خاطر همان بیماری زمینه‌ای آسم باشد ، که توصیه می‌شود از داروهایشان استفاده کنند . چرا که یکی از شایع‌ترین علل حمله آسم، در واقع عدم مصرف کامل و صحیح دارو ها است. ولی اگر به بیماری این افراد،سرفه خلط دار و تنگی نفس اضافه شود ، چون این ها آماده دریافت عوارض هستند، بهتر است جهت بررسی بیشتر به مراکز درمانی و بهداشتی مراجعه کنند.

پیشنهاد مطالعه
تشخیص شکستگی مهره توراسیک

انتقال  ویروس کرونا از طریق گوارش و خوراکی نیست، بلکه از راه تنفسی و از راه تماس با ترشحات است ، ولی اگر محصولات لبنی محلی هم استفاده می‌کنیم ممکن است به تب مالت، که بیماری عفونی است مبتلا شویم و ارتباطی با کرونا ندارد ولی باید در مصرف آنها نیز هم دقت کرد.

بیمارانی که لوپوس دارند، چون داروهایی می‌گیرند سیستم ایمنی را ضعیف می‌کند و نقص ایمنی ایجاد می‌کند و به خصوص روی ایمنی سلولی نیز تاثیر دارد که دفاع بدن در مقابل ویروس است، اینها اماده هستند به مبتلا شدن به عفونت‌های ویروسی و کرونا که باید خیلی بیشتر از افراد عادی احتیاط کنند و مراقب باشند.

پیشنهاد مطالعه
پروتزهای اندام فوقانی

بیمارانی که بستری می‌شوند در دوره درمانشان ، داروی ضد ویروسی که موجود است و بیشترین تاثیر را داشته ، طبق آخرین دستورالعمل کشوری ، به مدت ۷ تا ۱۴ روز  دارو را دریافت می‌کنند.
تجویز دارو برای بیماران طبق شرایط بیمار تصمیم‌گیری می‌شود و افرادی که به صورت سرپایی درمان می شوند و دارو دریافت می‌کنند، معمولاً ۵ روز است . ولی اگر بعد از ۵ روز علائمی بیماری بروز و تشدید شود و تنگی نفس شدید به وجود بیاید، ممکن است که حتی به بستری و درمان‌های بیمارستانی هم نیاز باشد.
اشخاصی که واقعا مورد پزشکی داشته باشند، باید به مراکز درمانی مراجعه کنند ، ولی با کلی احتیاط و توصیه می‌شود مخصوصاً مراجعه به مطب‌ها حتماً با دستکش و ماسک باشد و قبل و بعد از پوشیدن دستکش و درآوردن ماسک ، حتما با آب و صابون بشویند و با الکل، ضدعفونی کنند.

پیشنهاد مطالعه
پروتز مناسب برای دست و پا

جهت انجام خدمت و مشاوره رایگان لطفا به بخش تماس سایت مراجعه فرمایید.

مرکز ارتوپدی فنی خرم آباد 

مرکز ارتوپدی فنی لرستان

تماس با کلینیک تخصصی ارتوپدی فنی پویا طب

 

پیام بگذارید