انواع مختلف بریس

انواع مختلف محصولات بریس

انواع مختلف محصولات بریس : اگر شما به ناهنجاری ، اختلال نخاعی یا مشکل احتمالی مبتلا شده باشید می تواند با استفاده از بریس که نوعی پشتیبانی ساختاری خارجی می باشد به شما کمک کندمی توانید استفاده کنید و پزشک شما استفاده از بریس گردن یا پشت را ممکن است توصیه کند . بریس ها روشی ایمن و غیر تهاجمی را برای جلوگیری از مشکلات آینده ارائه می دهند یا به شما در بهبودی شرایط فعلی کمک ارائه می دهند.

استفاده کردن از بریس ها بسیار مورد تایید است . آنها ابزار مؤثری در درمان اختلالات ستون فقرات شما هستند . بیش از 99٪ پزشکان ارتوپدی از استفاده از آنها دفاع می کنند.

بریس ها چیز جدیدی نیستند و آن ها در واقع از قرن پیش بوده اند . به تازگی ، بریس ها به روشی رایج برای کمک به جلوگیری از بروز درد (اولیه و ثانویه) کمردرد تبدیل شده اند . بیش از 30 نوع تکیه گاه پشت یا همان بریس برای اختلالات ستون فقرات در دسترس می باشد.

پیشنهاد مطالعه
عارضه شکستگی بازو چیست؟

 

بریس های گردنبند :

از بندهای گردن برای تأمین ثبات ستون فقرات گردن رحم بعد از عمل جراحی گردن استفاده می شود تروما به گردن یا به عنوان جایگزین برای جراحی استفاده می شود . آنها احتمالاً از نوع بریس نخاعی می باشند که معمولاً افراد در آن می بینند . انواع مختلفی از آنها وجود دارد .

 

بریس های سفت و سخت :

تجویز این بریس ها معمولاً برای کمردرد و بی ثباتی می باشد . در صورت نیاز داشتتن  استحکام بیشتر برای پشتیبانی ستون فقرات از آنچه در تکیه گاههای پشتی استاندارد یافت می شود ، مهاربندی ستون فقرات قاب سفت و سخت به طور معمول تجویز می شود.  این بندهای سفت می باشند . آنها به معمول از طناب های عقب تشکیل شده اند که به کمر ، ستون فقرات و لگن ، به همراه نوارهای قفسه سینه محکم می شوند . تسمه های پارچه ای نیز بر روی پرانتز وجود دارد که فشار را در قسمت جلویی ایجاد می کند.

پیشنهاد مطالعه
آمپوتاسیون تصادفی اندام و اقدامات اولیه

 

 نوع دیگر کمربندهای تروخانتر :

کمربند تروخانتری معمولاً برای شکستگی های لگن  و درد مفاصل ساکروایلیاک تجویز می شود. کمربند در اطراف لگن ، بین تروخانتر که یک قسمت استخوانی زیر گردن استخوان ران شما است و پشته ها و قشرهای ایلیاک یا همان لگن قرار می گیرد . عرض آن تقریباً پنج تا هشت سانتی متر است و دقیقاً مانند کمربند معمولی جلوی آن سگک می کند.

 

کمربندهای کمری و ساکرولیلی :

همچنین کمربند کمری به ثبات کمر کمک می کند . این کمربندها به طور معمول از پنبه سنگین ساخته شده است که با سبک وزن ماندن تقویت شده است . فشار آن را می توان تنظیم کرد از طریق توری های سمت یا پشت کمربند ، طول این کمربندها بین 10 تا 15 سانتی متر و 20 تا 30 سانتی متر می باشند . کمربند ساکروایلیاک برای جلوگیری از حرکت با قرار دادن نیروی فشاری بر روی مفاصل بین استخوان ران و ساکروم یعنی پایه ستون فقرات استفاده می شود.

پیشنهاد مطالعه
ارتوزهای اندام فوقانی

 

کمربندهای بلندکننده : 

این کمربندها به منظور کاهش خستگی عضلات و کاهش فشار کمر طراحی شده اند که هنگام بلند کردن اجسام سنگین این فشار ها می تواند ایجاد شود . کمربند به دور کمر می چرخد ​​، همچنین ناحیه کمری ستون فقرات را می پوشاند و در جلوی آن بسته می شود . این کمربندها معمولاً از پارچه یا بوم ساخته شده و ماندگاری زیادی ندارند. برخی از مدل ها دارای لنت لوردوز نیز هستند.

 

و در آخر ژاکت های قالب دار :

این نوع کاپشن ها برای توزیع کردن فشار گسترده در یک منطقه بزرگ طراحی شده اند . با حرکت نکردن بیمار از گردن به باسن ، فشار به طور مساوی توزیع و پخش می شود و فشار اضافی را از مناطق بارگذاشته یا ناپایدار خارج می کنید . این کاپشن ها در ابتدا از گچ پاریس ساخته شده بودند اما اکنون به طور معمول از پلاستیک قالب ساخته شده ساخته شده اند.

پیشنهاد مطالعه
پروتزهای اندام تحتانی

 

جهت انجام خدمت و مشاوره رایگان لطفا به بخش تماس سایت مراجعه فرمایید.

مرکز ارتوپدی فنی خرم آباد 

مرکز ارتوپدی فنی لرستان

تماس با کلینیک تخصصی ارتوپدی فنی پویا طب

پیام بگذارید