پرتزهای موقت و اجزای ان

چگونگی پروتز های موقت :برای انتخاب یک پروتز موقت و تبدیل به یک نمونه کامل و نهایی به مدت زمان زیادی نیاز است . همچنین برای انتخاب یک اندام جایگزین پس از جراحی قطع عضو یک شخص باید مدتی را منتظر بماند. یک شخص پس از انجام جراحی، به مدت 4 تا 6 هفته زمان احتیاج دارد. در طول این مدت زمان زخم های حاصل از جراحی بهبود پیدا می کنند و شخص می تواند برای اندازه گیری های اولیه به پزشک معالج خود مراجعه کند.

طی این مدت زمان پزشک ناحیه مورد نظر را معاینه می کند. به این ترتیب او از بهبودی ناحیه اطمینان حاصل خواهد کرد و اندازه گیریپروتز را آغاز می کند. کسانی که سابق بر این نیز تجربه استفاده از پروتز را دارند با مراحل اندازه کردن پروتز آشنا هستند. از این گذشته تیم متخصصی و شرکت های بیمه که وظیفه ساخت پروتز را برعهده گرفته اند، زمان دقیق تعویض پروتز را در اختیار این افراد قرار می دهند.

پیشنهاد مطالعه
عوامل زمینه ساز خار پاشنه

با پیشرفت هایی که در روند ساخت پروتز به انجام می رسد،  همزمان شما می توانید نیازها و انتظارات خود از یک پروتز را با تیم پزشکی خود در میان بگذارید. به این ترتیب تمامی نیاز های شما در اندازه کردن پروتز در نظر گرفته می شود.

شما باید تمام انتظارات خود را از پروتز به خوبی با پزشک خود در میان بگذارید،  به طور مثال آیا می خواهید با استفاده از پروتز های جدید خود به کار و حرفه خود بازگردد؟ و یا می خواهید وارد یک رشته ورزشی یا یک فعالیت خاص شوید؟ شاید شما به دنبال پروتزی هستید که شما را برای انجام یک پیاده روی روزانه آن را آماده کند.

پیشنهاد مطالعه
پروتزهای اندام فوقانی

یا تصور می کنید با استفاده از پروتز جدید تا چه حد بر میزان فعالیت های شما افزوده می شود؟ تمامی این اطلاعات به تیم پزشکی شما کمک می کند، هنگام اندازه کردن پروتز نیازهای شما را به دقت در نظر بگیرند و پروتز متناسب با نیاز شما را فراهم کند.

اجزای یک پروتز موقت

صرف نظر کردن از ناحیه مورد نظر برای استفاده از یک پروتز، پروتزها به قسمت هایی از بدن که دارای نقص عضو هستن متصل می شوند و نیازمند تجهیزاتی برای اتصال هستند که در هنگام اندازه گرفتن پروتز، مورد توجه قرار می گیرند. سوکتی است که در محل اتصال بدن و اندام مصنوعی قرار می گیرد.

پیشنهاد مطالعه
هدف استفاده از آتل یا اسپلینت چیست؟

ریسمان یا نواری که حالت تعلیق پروتز را تأمین می کند. پوشش یا آستینی که سوکت را در جایگاه خود ثابت نگه می دارد. مهم ترین بخش پروتز سوکت است. این قطعه میزان راحتی پروتز را مشخص می کند. در کنار این قطعات اندام های مصنوعی پا زانو ، دست ،شانه و لگن و مفاصل الکترونیکی در کنار دیگر قطعات در ساخت پروتز شما به کار گرفته می شوند.

جهت انجام خدمت و مشاوره رایگان لطفا به بخش تماس سایت مراجعه فرمایید.

مرکز ارتوپدی فنی خرم آباد 

مرکز ارتوپدی فنی لرستان

 

پیام بگذارید