وحشت از کرونا و قطع عضو

ترس از ویروس کرونا موجب قطع عضو برخی دیابتی‌ها شد !

 

کرونا و قطع عضو برخی دیابتی ها

کرونا و قطع عضو برخی دیابتی ها : مدیر کل درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی خبر از قطع عضو برخی بیماران دیابتی به دلیل ترس و وحشت از مراجعه به مراکز درمانی و  ترس از مبتلا شدن به ویروس کرونا را داد.

در موج اول شیوع ویروس کرونا یا همان کووید 19 ترس روانی شدید از مبتلا شدن به این بیماری و همچنین عدم اطلاع از جداسازی مراکز درمان به منظور معالجه بیماران مبتلا به کرونا و بیماران دیابتی و قلبی و … موجب عدم مراجعه بیماران به بیمارستان‌ها و آسیب رسیدن به جسم برخی از بیماران شد.

پیشنهاد مطالعه
ارتوزهای ستون فقرات

بعضی از این بیماران قبلا به سهولت  و به راحتی با مراجعه به پزشک ، درمان و از آسیب‌های جدی جلوگیری می‌کردند . الان هم با هدفمندی وضعیت مراکز بهداشت و درمان برنامه‌ها تقسیم و پذیرش بیماران کرونایی در مراکز خاص خود انجام می‌پذیرد.

به منظور حفظ سلامتی بیماران همچنین مراجعه و دریافت دارو در بازه‌های زمانی بلند مدت انجام می شود و برخی از بیماران ۲ تا ۳ ماه یک بار به مراکز بهداشت و درمان مراجعه می کنند و تحت معاینه نیز قرار می‌گیرند.

به گفته مدیرکل درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی ، در برخی استان‌ها به دلیل عدم مراجعه به بیمارستان‌ها و حفظ سلامت بیماران ، داروها درب منزل تحویل داده می‌شود.

پیشنهاد مطالعه
بهبودی سرعت افرادی که زیر زانو خود پروتز دارند

رعایت هر یک از این اصول واجب اما نباید سبب عدم مراجعه بیمار، به هنگام ضرورت به مراکز درمان و عدم معالجه شود. اکنون هم بیماران با رعایت اصول بهداشتی همچون شست وشوی مداوم دست‌ها به مدت 20 تا 30 ثانیه با آب و صابون و استفاده از ماسک ، در صورت نیاز به پزشک مراجعه و از خوردن و آشامیدن در مراکز بهداشت و درمان و دست زدن به صورت خودداری کنند و با رعایت اصول بهداشتی به منظور حفظ سلامت اقدام کنند.

 

جهت انجام خدمت و مشاوره رایگان لطفا به بخش تماس سایت مراجعه فرمایید.

مرکز ارتوپدی فنی خرم آباد 

مرکز ارتوپدی فنی لرستان

تماس با کلینیک تخصصی ارتوپدی فنی پویا طب

پیام بگذارید