آمپوته ها و مسافرت

با قطع عضو بودن چگونه می توان به مسافرت رفت ؟

 

آمپوته ها و مسافرت 

آمپوته و مسافرت : اگرچه قطع عضو ، حادثه ای دردناکبه شمار می رود اما حتی از دست دادن قسمتی از اعضای بدن نیز نباید زندگی را مختل کند . امروزه مرکز های توان بخشی بسیار زیادی وجود دارند که در حال کمک به چنین افرادی می باشند و سوالاتی که ممکنه پیش بیاد و ذهن ما رو مشغول کنند این است که آیا افرادی که دچار قطعی عضو شده اند ، امکان سفرهای طولانی مدت را دارند ؟؟؟؟ رفت و آمدهای افراد باید چگونه باشد ؟! افرادی که اصطلاحاً آمپوته نامیده می شوند و دارای پروتز هستند ؛ در شرایط آب و هوایی نامساعد باید چگونه رفتار کنند ؟! در مطلب قصد داریم نکاتی را به عنوان راهنمایی در اختیار چنین بیمارانی قرار دهیم . برخی راهنمایی ها زندگی را برای افراد قطع عضو راحت تر و تحمل برخی شرایط را هموارتر می کند.

پیشنهاد مطالعه
شکستگی مربوط به لگن

 

افراد آمپوته و مسافرت های طولانی

با توجه به خاص بودن شرایط افرادی که دارای پروتز می باشند ؛ نباید بدون امکانات و تجهیزات مناسب از منزل خارج شوند و به مسافرت بروند و امکان دارد شرایطی پیش آید که بنا به دلایلشخصی ، کاری یا مسائل اضطراری مجبور شوند که مدتی از خانه دور بمانندو به مسافرت بروند . در نهایت باید از قبل کیت اورژانسی را برای چنین موقعیت هایی آماده کرده باشند و در صورت دور ماندن از خانه با خود به همراه ببرند.

 

اما در کیت های اورژانسی افراد آمپوته باید چه مواردی وجود داشته باشد؟

 

  • اسپنکو : جهت رفع شدن برخی تحریکات پوستی
  • بانداژ Ace
  • لوسیون
  • پوشیدن جوراب های مخصوص
  • آچار آلن مخصوص پروتز : اگرچه به هیچ عنوان حق و اجازه به هم زدن تنظیمات پروتز خود را ندارید ؛ اما ممکن است در موارد اضطراری جهت سفت کردن پیچ ها نیاز به آچار داشته باشید . حتماً آچار مخصوص را در کیت اورژانسی قرار دهید.
  • تمیزکننده دستی Mo-Jo جهت تمیز کردن پروتز خود
  • یک عدد باتری اضافی
پیشنهاد مطالعه
احتمال زیاد ابتلای افراد نقص عضو به بیماری کرونا

 

 

 افراد دارای پروتز امکان تردد کردن در شرایط آب و هوایی نامساعد را دارند؟

راه رفتن و قدم زدن در هوای بارانی یا زمینی پوشیده شده از برف یا یخ حتی برای افرادی که محدودیت ندارند سخت و دشوار است . بنابراین افراد آمپوته باید مراقبت های بیشتری داشته باشند مراقب خود باشند زیرا افراد دارای پروتز معمولاً از وسایل کمک حرکتی همچون عصا و یا واکر و… استفاده می کنند که احتمال خطر را برای آن ها افزایش می دهد . در صورت نادیده گرفتن مسائل بهداشتی و ایمنی ممکن است باعث به وجود آمدن شرایط نامناسبی شوند.

در قدم اول لازم به ذکر است که افراد دارای پروتز به جز در موارد اضطراری از منزل خود خارج نشوند اما اگر مجبور به خروج از خانه شدند ؛ بهتر است جهت تردد حتماً از کفش های آج دار یا کمک کننده هایی مانند عصا استفاده کنند و اما در ادامه مجموعه مراقبت هایی که جهت ایمنی بیشتر افراد آمپوته توصیه می شود را بررسی خواهیم کرد.

پیشنهاد مطالعه
ورزش ها و پروتزهای موجود

 

 

 

جهت انجام خدمت و مشاوره رایگان لطفا به بخش تماس سایت مراجعه فرمایید.

مرکز ارتوپدی فنی خرم آباد 

مرکز ارتوپدی فنی لرستان

تماس با کلینیک تخصصی ارتوپدی فنی پویا طب

پیام بگذارید